פורטל לצרכנות פיננסית - אינפומני
מימון לרכב מיסים קרנות נאמנות ראשי

פיקדונות שיקליים
פיקדון שקלי בריבית קבועה בסך ₪ 100,000 למשך שנה
ריבית בנק
.6% ירושלים 1
.15% דיסקונט 2
.02% הפועלים 3
[ הערה ]
השוואה מלאה

פורום
ריבית על מק``מ

  • סולידי לשנה?



  • 16/06/2012

    מהן התלונות הנפוצות של לקוחות הבנקים?

    המפקח על הבנקים פרסם נתונים חדשים – מהם ניתן ללמוד אלו תלונות נפוצות במיוחד, ואיך מטפלים בהן הבנקים השונים
    קרוב ל-25,000 תלונות ופניות שוגרו מצד לקוחות הבנקים וחברות האשראי בשנת 2011 למפקח על הבנקים. כך עולה מנתונים שפרסם באחרונה המפקח. כ-75% מהפניות הגיעו בשיחות טלפון והיתר בכתב. 26.1% מהתלונות שבדיקתן הסתיימה נמצאו מוצדקות (עלייה קלה לעומת 25% בשנה הקודמת). הנתונים מצביעים על המשך מגמת ירידה במספר התלונות, דבר שמעיד על עלייה ברמת שביעות הרצון של הלקוחות מהשירותים הבנקאיים.
    המפקח דירג את הבנקים הגדולים בהתאם לשורת קריטריונים ובשורה התחתונה
    מזרחי-טפחות זכה לציון הנמוך ביותר, בעוד שלאומי ודיסקונט דורגו בצוותא בצמרת.
    בדירוג הקבוצות הבנקאיות (שלוקח בחשבון גם את הציונים של חברות הבנות וחברות כרטיסי האשראי שבבעלות הבנקים) הצטרף הפועלים לצמרת לצד לאומי במקום דיסקונט ואילו בתחתית הדירוג הזה נמצאת קבוצת הבינלאומי.
    בבנק לאומי יכולים לטפוח לעצמם על השכם – לאחר שנמצא כי שיעור התלונות המוצדקות על הבנק הוא הנמוך ביותר (18.8%). לשם השוואה, שיעור התלונות המוצדק הגבוה ביותר נרשם במזרחי-טפחות (38.4%). בעבור מזרחי-טפחות מדובר בהידרדרות גדולה בהשוואה לשנת 2010 אז נרשם שיעור של 28.4%. דיסקונט והבינלאומי רשמו לעומת זאת שיפור בהשוואה ל-2010 וציונם עלה מתקין לטוב (דיסקונט), ומטעון שיפור לתקין (הבינלאומי). דירוגו של מזרחי-טפחות ירד מטעון שיפור לטעון שיפור ניכר.
    טיפול ראוי
    תחום ההלוואות לדיור מהווה חלק משמעותי (כ-17%) מכלל התלונות – וגם בו מוביל בנק לאומי למשכנתאות עם השיעור הנמוך ביותר (25.8%) של תלונות מוצדקות. שיעור התלונות המוצדקות הגבוה ביותר בתחום זה נרשם בבנק הפועלים ובבנק מזרחי-טפחות (38.1% ו-38% בהתאמה). עם זאת מדגיש המפקח כי בנק הפועלים טיפל בצורה ראויה בכל התלונות שהופנו כלפיו בתחום זה.
    נתונים מעניינים נוספים: רוב התלונות (כ-40%) נבעו מהתנהלות מוטעית של נציג הבנק. בכרבע מהתלונות נמצאו כשלים בשל אי ציות להוראות החוק והפיקוח על הבנקים.
    כשלים אחרים נבעו מנהלי עבודה שגויים, ליקויים טכנולוגיים ומדיניות שיווק בעייתית.
    לצד התלונות הנקודתיות של לקוחות, טופלו בשנת 2011 כ-60 ליקויים מערכתיים שונים, שחייבו את התאגידים הבנקאיים לשנות את נהלי העבודה ואף לפצות קבוצות של לקוחות. בסך הכל שילמו התאגידים הבנקאיים ללקוחות כ-7.21 מיליון שקל (כ-1.74 מיליון שקל בשל תלונות פרטניות, וכ-5.47 מיליון שקל במסגרת טיפול מערכתי) – בשל התלונות.
    על מה מתלוננים?
    התבוננות בתלונות הספציפיות יכולה ללמד לא מעט על כשלים בעבודתם של הבנקים, מהם כל אחד יכול ללמוד ולהפיק לקחים.
    תלונות רבות הוגשו בשל סירובם של הבנקים לפתוח חשבון עו"ש ללקוח. הבנקים מחויבים לפתוח חשבון לכל לקוח, אלא אם יש להם נימוק סביר שלא לעשות כן. נימוק סביר שכזה יכול להיות למשל ניהול הליכים משפטיים בשל חוב מול הלקוח בעבר, לקוח שנמצא במצב של פשיטת רגל או סירוב בשל מרחק גיאוגרפי גדול בין סניף הבנק לבין מקום מגוריו של הלקוח.
    בתחום המשכנתאות הוגשו תלונות רבות של לקוחות שהבנקים גבו מהם עמלה על "פתיחת תיק הלוואה לדיור", למרות שבסופו של דבר הם כלל לא לקחו את ההלוואה מהבנק. הפיקוח על הבנקים קבע כי אין לגבות את העמלה בשלב החתימה – וכי על הבנקים להמתין עד להשלמה של עיקר ההליכים הביורוקרטים הכרוכים בלקיחת ההלוואה לפני גביית העמלה בפועל.
    נקודה חשובה נוספת בה עסק המפקח היא אחריותם של הבנקים לצ'קים שמזוייפים על ידי נוכלים, למשל באמצעות שינוי הטקסט של האדם או הגוף לו מיועדת ההפקדה. המפקח קבע כי מוטלת על הבנק אחריות סבירה למנוע זיופים ולאתר צ'קים חשודים. המפקח הוסיף כי על הבנקים "מוטלת חובת זהירות שמחייבת אותם לנקוט אמצעי זהירות כדי למנוע הונאות".
    בנוסף, המפקח מצא ליקוי חריג בחברת ישראכרט שגבתה עמלה על הנפקת כרטיס חלופי מלקוחות, כאשר אלו ביקשו לשנות את מספר החשבון לחיוב בכרטיס חוץ-בנקאי. המפקח קבע כי אסור לגבות עמלה על הפעולה הנ"ל, שכן לא מדובר בהנפקה של כרטיס חלופי.


     
    * שם פרטי:
    * שם משפחה:
    * טלפון:
    טלפון נוסף:
    * מספר תעודת זהות:
    * אימייל:
    הערות:

    תנאי השימוש באתר
    שדות חובה *


















    כל האמור לעיל הנו לידיעה כללית בלבד, התנאים המחייבים הנם תנאי ההצטרפות הפרטניים שיוצעו על ידי הבנקים



    בנקאות - ראשי
    העברת חשבון בנק
    הלוואות
    הלוואות חוץ בנקאיות
    הלוואות לעסקים
    מבצע עמלות מסחר בבורסה
    עמלות מסחר במט"ח
    כמה קיבלתי – פקדונות שקליים
    השוואת פיקדונות שיקליים
    פיקדונות שיקליים
    מק"מים
    השוואת תוכניות חיסכון
    תוכניות חיסכון
    עמלת פעולה בני"ע
    עמלות ניהול חשבון
    חישוב אינפלציה
    סקירות בנקאיות
    המלצות - בנקים
    כתבות בנושא בנקים
    מדריך מסחר במטח
    מדריך יציאה מהמינוס
    לימודים וקורסים
    ייעוץ ויועצים
    סקר שביעות רצון
    פורום כלכלת משפחה ובנקאות
    טיפים
    חברות בתחום
    מילון מונחים
    שאלות נפוצות
    כתבות נצפות ביותר
    מבצעים נצפים ביותר
    אודות בנק רייט
    אודות הנתונים
    מפת האתר
    צור קשר
    מועדון לקוחות
    תנאי שימוש
    בנקרייט עושה מאמצים לאסוף עבורך מידע מדויק ועדכני כדי לתת בידייך כלי עזר. עם זאת, אין בנקרייט יכולה להיות אחראית לנכונות המידע ולאפשרות השימוש בו בבנקים. אין לראות באתר זה כל המלצה על דרך השקעה או פעולה. יש לבדוק את המידע המפורסם לפני כל החלטה.


    קישורים

    ריבית משכנתא | מכרז ריביות משכנתא | ביטוח משכנתא | ביטוח רכב | ביטוח מקיף | ביטוח חובה | כרטיסי אשראי | פנסיה | קופות גמל | קרנות השתלמות | ניהול תיקי השקעות | דירות למכירה | מחשבוני משכנתא | מחשבונים פיננסיים | מחשבוני פנסיה | לוח דירות | לוח רכב | הלוואות | ביטוח דירה | ביטוח בריאות | ביטוח חיים | ביטוח מנהלים | השוואת ביטוחים | חברות ביטוח | חברות כרטיס אשראי | מילון מונחים בנקאות | השוואת מחירים
      Bankrate.co.il Copyright © Bankrate.co.il 2001. All Rights Reserved. | העצמאות 3א', אבן יהודה