שתף

שינוי בהרגלי הצריכה: מה עושים אם החברה שינתה את תנאי הביטוח מבלי להודיע?

שינוי בהרגלי הצריכה: מה עושים אם החברה שינתה את תנאי הביטוח מבלי להודיע?

01.05.2016

כמו כולם, גם אתם בוודאי רכשתם פוליסת ביטוח כזו או אחרת במהלך חייכם: ביטוח רכב, ביטוח דירה, ביטוח חיים ועוד. מדובר בדרך כלל ברכישה בסגנון `שגר ושכח` - לאחר הרכישה, אנחנו שוכחים ממנה ומקווים שלא נזדקק לה. אך מה קורה כאשר החברה משנה את תנאי הפוליסה? כאן חשוב להיות ערניים.

 

שינוי בפוליסת ביטוח מחייב הודעה והסכמה של הלקוח

 

בידקו את הביטוחים שלכם

 

כמו כל מוצר צרכני אחר, גם פוליסת ביטוח צריכה להיות שקופה וברורה ללקוח, אשר זכאי לדעת על כל שינוי שחל בה. מדובר בעניין טריוויאלי בבסיסו: אם אדם רכש מוצר מסוים, הוא ירצה לקבל אותו ללא כל שינוי שהוא אינו יודע עליו.

 

בעולם הביטוח, ההנחה הזו מקבלת משנה תוקף: כל שינוי, ולו הקטן ביותר, בתנאי הפוליסה יכול לקבוע האם ניתן יהיה לממש אותה במקרה הצורך ומה יהיה גובה הפיצוי שיקבל הלקוח, אם בכלל. לכן, כל שינוי בתנאיה ובסעיפיה חייב להיעשות באישור ובהסכמה.

 

לאורך השנים התרחשו כמה מקרים שבהם חברת ביטוח מסוימת החליטה על שינוי בתנאי הפוליסה - אך לא הודיעה על כך ללקוח שרכש אותה. מאוחר יותר, כאשר נוצרה ביקש הלקוח להפעיל את הפוליסה ולזכות בכספי הביטוח (מה שנקרא גם `מקרה מזכה`), הודיעה החברה כי הבקשה נדחית, משום שהמקרה אינו עומד בתנאי הפוליסה - ובדרך כלל בשל השינוי שביצעה על דעת עצמה. מקרה כזה, כמובן, פוגע בזכויותיו של הצרכן.

 

בכמה מקרים שבהם התרחשה סיטואציה כזו, פנו הלקוחות הנפגעים לבית המשפט - ובדרך כלל זכו לפיצוי על המקרה. לפחות בשניים מהמקרים נימקו השופטים את ההחלטה בעובדה הפשוטה לפיה החברות לא הוכיחו כי הודיעו ללקוחות מבעוד מועד על השינוי, ולא קיבלו את הסכמתם. המסקנה: אם תנאי הפוליסה שונו ללא ידיעתכם וללא הסכמתכם - יש לכם סיבה מוצדקת להגיש תביעה משפטית.

שתף

אולי יעניין אותך גם...

loader

לוח אירועים

בנקרייט עושה מאמצים לאסוף עבורך מידע מדויק ועדכני כדי לתת בידיך כלי עזר. עם זאת, אין בנקרייט יכולה להיות אחראית לנכונות המידע ולאפשרות השימוש בו. אין לראות באתר זה המלצה על דרך השקעה או פעולה. יש לבדוק את המידע המפורסם לפני כל החלטה.

תנאי שימוש