שתף

עומדים לפתוח חשבון בנק ? כך תעשו את זה נכון

12.06.2011
כמעט לכולנו יש חשבון בנק ורובנו חשים כי הוא ממלא את התפקיד הבסיסי המצופה ממנו – אל חשבון הבנק נכנסת המשכורת החודשית, מחשבון הבנק אפשר למשוך כספים לפי הצורך, לשלם בהוראת קבע ולחייב דרכו רכישות בכרטיסי אשראי, כך שבסך הכל נדמה כאילו חשבון הבנק פועל באופן קבוע למדי וכי אין אפשרות להתאימו לצרכים ספציפיים. הנחה זו מקורה בטעות כמובן, ואם אתם עומדים בפני פתיחת חשבון בנק חדש או אם אתם מעוניינים לטייב את חשבון הבנק הקיים – במאמר זה תוכלו למצוא את כל הכללים הנדרשים על מנת להבטיח ניהול פיננסי נכון ונבון של חשבון הבנק שלכם. כלל ראשון בפתיחת חשבון – נהלו משא ומתן מרבית האנשים הפותחים חשבון חדש או בודקים את החשבון הקיים, נוטים שלא לפתוח במשא ומתן עם הבנק אודות גובה העמלות שהם משלמים, אודות גובה מסגרת האשראי ושאר פרמטרים שהבנק קובע באופן שרירותי למדי. הידעתם, כי כל הסכומים האלה פתוחים למשא ומתן וכל שנדרש מכם הוא להתמקח ? הידעתם שבזכות ההתמקחות תוכלו לחסוך עשרות ומאות שקלים לשנה, להתאים את העמלות לפעילות הספציפית שלכם, וכמובן – להוריד ככל האפשר את סכום הריבית שתשלמו על מסגרת האשראי ? דעו כי זכותכם להתמקח בכל זמן שהוא, ודעו כי במרבית המקרים – הפקיד שמולכם ישתף פעולה ויוכל להיטיב את תנאי החשבון אם רק תבקשו. נקודה זו חשובה במיוחד לבעלי חשבונות עסקיים, בהם רמת הפעילות היא גבוהה במיוחד (המתבטאת במספר הפעולות הרב המבוצע בחשבון מדי יום). העמלות העיקריות שעליהן ניתן להתמקח : עמלות ניהול חשבון – העמלות החודשיות השוטפות בניהול החשבון אשראי – ריבית על מסגרת האשראי, עלות שנתית להקמת מסגרת אשראי ניירות ערך – עמלת קנייה ומכירת ניירות ערך, דמי משמרת רבעוניים/שנתיים הלוואות – דמי פתיחת/הקמת הלוואה, ריבית על הלוואה יש לכם חשבון בנק ? בדקו את אמצעי התשלום ואת מחיריהם לאחר שהפקדתם כספים אל חשבון הבנק שלכם, כדאי שתוכלו גם להוציאם ולעשות בהם שימוש, לשם כך מעמיד הבנק לרשותכם שפע אמצעי תשלום דוגמת המחאות וכרטיסי אשראי. בעת פתיחת חשבון או בדיקת חשבון קיים, חשוב לבדוק מהם אמצעי התשלום העומדים לרשותכם, וחשוב מכך – מהי עמלת השימוש בהם. האם אתם זכאים לכרטיס אשראי זהב או פלטיניום ומה מחירו של כרטיס כזה ? האם אתם מחויבים לבצע מספר פעולות מינימאלי בחודש והאם תוכלו לעמוד במספר זה ? בדקו היטב נתונים אלה על מנת שלא תמצאו עצמכם משלמים כספים רבים ומיותרים. בדקו את דרכי ההתקשרות עם הבנק כיום, בעידן האינטרנט והבנקאות האישית, התרבו מאוד ערוצי התקשורת שבין הבנקים ולקוחותיהם. זה מכבר עברו הימים בהם נדרש הלקוח להגיע אל הבנק, להמתין זמן רב בתור ולהפסיד יום עבודה – כיום מציעים מרבית הבנקים אפשרויות רבות ללקוח שאינו מעוניין לבזבז את זמנו. כך לדוגמא מציעים הבנקים טלפון ישיר לבנקאי או מוקד טלפוני, ביצוע פעילות מרחוק באמצעות האינטרנט או באמצעות המסוף המצוי מחוץ לבנק (מה שאינו מחייב את הלקוח להגיע בשעות הפעילות של הבנק) ואפילו – שירות שליחים המעביר מסמכים בין הבנק והלקוח. במקרים רבים תגלו כי השימוש בשירותים אלה אינו כרוך בעמלה (לדוגמא, ביצוע פעולות דרך האינטרנט), ועם זאת, בעת פתיחת החשבון חשוב מאוד לעמוד על מחירם של שירותים אלה, ולוודא כי השימוש בהם אכן משתלם עבורכם. מעוניינים לבדוק מה מציעים לנו הבנקים השונים אל תשכחו לבדוק את ההטבות ! בעת פתיחת חשבון חדש מעניק הבנק בדרך כלל הטבות המותאמות ללקוחות ולמאפייניהם. כך לדוגמא, נבדלים הלקוחות אלה מאלה בסוג הפעילות שלהם (פרטית או עסקית), ברמת ההכנסה, במקצוע ובגורמים רבים נוספים. לכל אחד ואחד מאלה יכול הבנק להעניק הטבות ספציפיות המתאימות לו – דוגמת מסגרת אשראי גדולה יותר ללקוחות עסקיים, פטור מעמלות, הלוואות בריבית מועדפת לבעלי הכנסה גבוהה, פטור מעמלות בניהול תיקי השקעות למי שסל ההשקעה שלהם גבוה מסכום מסוים ועוד רבים. לפיכך, בעת פתיחת חשבון חדש חשוב לבצע סקר בין הבנקים השונים ולעמוד על סוג ההטבות שתוכלו לקבל בחשבון החדש – הטבות שיכולות בסופו של דבר לחסוך לכם סכומי כסף גבוהים.
שתף

אולי יעניין אותך גם...

loader

לוח אירועים

בנקרייט עושה מאמצים לאסוף עבורך מידע מדויק ועדכני כדי לתת בידיך כלי עזר. עם זאת, אין בנקרייט יכולה להיות אחראית לנכונות המידע ולאפשרות השימוש בו. אין לראות באתר זה המלצה על דרך השקעה או פעולה. יש לבדוק את המידע המפורסם לפני כל החלטה.

תנאי שימוש