שתף

סקר חדש מגלה: לקוחות איזה בנק הכי מרוצים

24.09.2012
הישג מרשים לבנק יהב שמוביל בפער ניכר על מתחריו בסקר הבנקים המובילים. בנק לאומי אחרון ברשימה לקוחות הבנקים הקטנים מרוצים יותר מהשירות שהם מקבלים. כך עולה מסקר שביעות רצון שנערך עבור "גלובס" ו"פלאפון", באמצעות "מכון שריד שירותי מחקר" ובדק את מידת שביעות הרצון של לקוחות הבנקים בישראל במספר פרמטרים. הציון הממוצע שקיבלו הבנקים הוא 6.8 כאשר הציון הממוצע של הבנקים הקטנים עמד על 7.2 (אוצר החייל, אגוד ובנק יהב) - ואילו הציון הממוצע של הבנקים הגדולים (פועלים, לאומי, דיסקונט, מזרחי טפחות והבינלאומי) הוא 6.7. במקום הראשון נמצא בנק יהב עם ציון משוקלל של 7.6 מתוך 10. בפער גדול במקום השני נמצא בנק אוצר החייל עם ציון 7. במקום השלישי נמצא בנק הפועלים שקיבל ציון 6.9, רביעי מדורג מזרחי טפחות עם ציון 6.8 כשלבנק הבינלאומי ציון זהה. חמישי נמצא בנק דיסקונט עם ציון 6.7, שישי בנק אגוד עם ציון 6.6. בנק לאומי אחרון - עם ציון 6.5. מהסקר עולה כי הנושא שהלקוחות מוטרדים ממנו יותר מכל הוא שיעורי הריבית שהם משלמים על המינוס והריבית שהם מקבלים על החסכונות שלהם. לאחר מכן ברשימת הנושאים הבעייתים נמצאות העמלות שגובים הבנקים בעבור הפעולות השונות. לעומת זאת, רמת השירות של הבנקים זכתה לתשבוחות על פי רוב. בסוגיית הריבית על המינוס, לקוחות בנק יהב נתנו לבנק שלהם את הציון הגבוה ביותר בקטגוריה 6.2, כמעט פי 2 מאשר בנק הפועלים עם 3.2 או בנק לאומי עם 3.3. כשזה מגיע לריבית על החסכונות הלקוחות באופן כללי מרוצים עוד פחות. לקוחות בנק יהב דירגו אותו בראש עם ציון 4.8, כאשר לאומי שבתחתית מקבל רק ציון של 3.1. בנושא העמלות, שבנק יהב מדגיש בפרסומיו השונים, הוא קיבל מלקוחותיו ציון גבוה במיוחד - 8. בנק לאומי ובנק הפועלים אחרונים בקטגוריה זו עם שביעות רצון של 4.3. בקטגוריית אפיקי החיסכון וההשקעה ממוצע הדירוג הכולל של הבנקים הוא 5.4 כאשר לקוחות בנק לאומי הכי פחות מרוצים ומעניקים לו ציון 5.1, ואילו לקוחות יהב העניקו לבנק שלהם ציון 5.7 והוא מוביל גם בקטגוריה זו. בקטגוריית המקצועיות – נרשמה שביעות רצון יחסית. בנק אוצר החייל והבינלאומי מדורגים ראשונים עם ציון 8.2 ואילו בנק אגוד דווקא אחרון בקטגוריה זו עם ציון 7.3. ציון גבוה יחסית ניתן לאדיבותם של עובדי הבנקים. הממוצע הכללי בקטגוריה זו עמד על 8.2 – וזהו הציון הממוצע הגבוה ביותר בסקר בקטגוריות השונות. הבנקים שקיבלו את הדירוג הגבוה ביותר בקטגוריה זו הם בנק הפועלים ובנק יהב עם ציון של 8.5. בנק לאומי גם פה במקום האחרון עם ציון של 7.9. גם בפרמטר היחס האישי נרשם ציון ממוצע גבוה יחסית - 7.8. לבנק יהב בראש הדירוג יש ציון 8.1 ולא רחוק ממנו, עם הציון 8, נמצאים בנק אוצר החייל, בנק דיסקונט, בנק הפועלים והבנק הבינלאומי. קטגוריה נוספת שנבדקה היא שעות הפעילות של הבנקים - ובפרמטר הזה נרשם ציון 6.9 בממוצע. הפעם המרוצים ביותר היו לקוחות בנק מזרחי-טפחות ובנק יהב שקיבלו דירוג של 7.3. הלקוחות הכי פחות מרוצים משעות הפתיחה בסניפי הבנקים שלהם היו לקוחות בנק אגוד ובנק לאומי שקיבלו את הציון 6.4. בקטגוריה החשובה שמסמנת לא רק את העתיד, אלא כבר את ההווה בעבור לקוחות רבים, הזירה הדיגיטלית, לקוחות יהב הם המרוצים ביותר והם העניקו לבנק ציון של 8.7. הלקוחות הכי פחות מרוצים הם לקוחות בנק אגוד עם ציון 7.5. לקוחות בנק דיסקונט ובנק מזרחי-טפחות היו המרוצים ביותר בקטגוריה השירותית של זמינות הנציגים עבורם – עם ציון של 7.7. הלקוחות הכי פחות מרוצים בקטגוריה זו הם לקוחות בנק לאומי ובנק דיסקונט עם הדירוג 7. בקטגוריה של אבטחת המידע, לקוחות כל הבנקים העניקו ציון גבוה יחסית ונראה שהם סומכים על הבנק שלהם. לקוחותיו של בנק הפועלים העניקו לבנק את הדירוג הגבוה ביותר בקטגוריה זו - 8.8 – כאשר ממוצע כל הבנקים בפרמטר זה הוא ציון של 8.2.
שתף

אולי יעניין אותך גם...

loader

לוח אירועים

בנקרייט עושה מאמצים לאסוף עבורך מידע מדויק ועדכני כדי לתת בידיך כלי עזר. עם זאת, אין בנקרייט יכולה להיות אחראית לנכונות המידע ולאפשרות השימוש בו. אין לראות באתר זה המלצה על דרך השקעה או פעולה. יש לבדוק את המידע המפורסם לפני כל החלטה.

תנאי שימוש