שתף

נחתם הסכם מימון בין בנק דיסקונט לקבוצת כרמלטון לביצוע פרויקט ``מנהרות הכרמל``

16.01.2006
הסכם למימון פרויקט ``מינהרות הכרמל`` נחתם השבוע בין בנק דיסקונט לבין קבוצת כרמלטון , הנמצאת בבעלות קבוצת אשטרום (55%) ושיכון ובינוי אחזקות (45%). למידע נוסף בנושא: הלוואות לעסקים טקס החתימה החגיגי התקיים בהנהלת בנק דיסקונט , בנוכחות החשב הכללי מר ירון זליכה, מנכ``ל קבוצת אשטרום מר רמי נוסבאום, מנהל שיכון ובינוי מר אורי שני, מנכ``ל בנק דיסקונט מר גיורא עופר וסמנכ``ל בנק דיסקונט וראש החטיבה העסקית מר רוני חזקיהו ואורחים נוספים. פרויקט ``מנהרות הכרמל`` מיועד לתת פתרון למצוקת התחבורה הקיימת באזור חיפה. הפרויקט המתוכנן יחבר בין חוף הכרמל לצומת הצ`ק פוסט ויכלול 4 מנהרות( 2 מנהרות לכל כיוון, באורך של 4.7 ק``מ לכל כיוון) ו-3 מחלפים: צ`ק פוסט, רופין וחוף הכרמל. הפרויקט יבנה בשיטת ה-BOT ( Built-Operate-Transfer), דהיינו, על הזכיין מוטלת החובה לבנות את המנהרות, הגשרים, המחלפים ודרכי הגישה , לרבות בניית מערכת התשתית הדרושה. כמו כן עליו להפעיל ולתחזק את המנהרות ולגבות את האגרה מהמשתמשים. תקופת הזיכיון 35 שנה, כולל תקופת ההקמה, שבסיומה יחזיר היזם את הפרוייקט לרשות המדינה. חתימת ההסכם מביאה לסיומה מאבק משפטי בין הבנק לקבוצת כרמלטון שהתנהל במשך כשנתיים, בו חייב בית המשפט המחוזי את דיסקונט להעמיד את המימון בתנאיו המקוריים. למרות תוצאות המשפט, מייד לאחריו, שבו הצדדים והמדינה שפרסמה את המכרז לביצוע הפרויקט, לשולחן המו``מ במטרה להגיע לפשרה על מנת לאפשר לפרויקט לצאת לדרך. וכאמור, המו``מ נשא פרי וההסכם נחתם לשביעות רצון הצדדים אשר חתמו על כתב ויתור ופנו לבית המשפט ע``מ לבטל את פסק הדין המקורי. במסגרת ההסכם , בנק דיסקונט יעמיד ליזם אשראי בסך כ-914 מיליון ₪ לתקופה של 29 שנה. עבודות הקמה יחלו באוגוסט 2006 וצפויות להימשך כ-4 שנים. בחודש יולי 2010 צפויות המנהרות להיפתח לתנועה. העלות הכוללת של הפרויקט כ-1.2 מיליארד ₪.
שתף

אולי יעניין אותך גם...

loader

בנקרייט עושה מאמצים לאסוף עבורך מידע מדויק ועדכני כדי לתת בידיך כלי עזר. עם זאת, אין בנקרייט יכולה להיות אחראית לנכונות המידע ולאפשרות השימוש בו. אין לראות באתר זה המלצה על דרך השקעה או פעולה. יש לבדוק את המידע המפורסם לפני כל החלטה.

תנאי שימוש