שתף

מחריפה התחרות בשוק הביטוח הסלולרי

13.07.2013
הרפורמה בשוק הסלולר הוזילה בעשרות אחוזים את ההוצאה החודשית הממוצעת של רוב הלקוחות בישראל. עם זאת, לצד ההוזלה, גילו רבים כי הם נאלצים להשקיע סכומים גדולים מאוד בתחזוקת המכשירים המתקדמים, שנוטים לסבול מתקלות רבות, או במקרים אחרים, ברכישת מכשירים חדשים במקום מכשירים שהתקלקלו, אבדו, או נגנבו. הסמארטפונים המתקדמים של אפל, סמסונג, סוני וכו` – נוטים לסבול מתקלות חומרה ותוכנה שונות, כאשר התקלות הנפוצות ביותר קשורות למסך המגע הרגיש מזכוכית שנוטה להיסדק או להישבר. תיקון כל תקלה יכול לעלות מאות שקלים, כך שבעבור משפחות רבות, שבהן לכל אחד יש סלולרי משוכלל, ההוצאה השנתית על תחזוקת המכשירים יכולה להגיע לאלפי שקלים. עד לפני חודשים אחדים, רוב האנשים היו רוכשים את המכשיר ישירות מחברת הסלולר – שהייתה אחראית גם על שירותי התיקונים. לצד התיקונים הבסיסיים שבמסגרת האחריות שקיבלו כל הרוכשים, הציעו חברות הסלולר גם שירותי אחריות מורחבים למכשירים היקרים, אך השירותים הללו היו יקרים למדי, ובנוסף, לא כללו את כל מגוון התקלות הנפוצות. בחודשים האחרונים, בעקבות הרפורמה של משרד התקשורת, יותר ויותר אנשים קונים את מכשירי הסלולר מחנויות פרטיות. ברוב המקרים, מחירי המכשירים זולים בהרבה. עם זאת, החנויות הללו לא מציעות כלל שירותי תיקונים בחינם במסגרת הרכישה, כך שעלות התחזוקה החודשית, התייקרה משמעותית בעבור רבים. כדי לצמצם את היקף העלויות העתידיות החלו חברות שונות להציע שירותי אחריות ותיקונים בתשלום חודשי. בישראל פועלות מספר רשתות שמציעות שירותי תיקונים ואחריות במסגרת של מנוי חודשי – בתעריפים משתנים, בהתאם לכיסוי (ההבדל העיקרי במסלולים נעוץ בכיסוי לגניבה, אבדן או השבתת מכשיר). את השירותים הללו ניתן לרכוש בדרך כלל כאשר רוכשים את המכשיר באחת מהרשתות הגדולות שמשווקות מוצרי חשמל, או במספר רשתות פרטיות שמציעות שירותי תיקונים בלבד. ניתן כמובן לרכוש אותם גם בחברות הסלולר, בתעריפים מעט יותר יקרים בד"כ. באחרונה הצטרף גם רמי לוי לתחרות בתחום. לוי, שמציע שירותי שיחות ורכישת מכשירים, משווק כעת גם תוכנית ביטוחים למכשירים סלולריים. התוכנית שמציע לוי מיועדת גם ללקוחות שלא קנו את המכשיר ברשת, כך שכל לקוח יכול לפנות לרשת. כהרגלו – מציע רמי לוי תעריפים תחרותיים במיוחד בהשוואה למתחרים. פוליסת הביטוח לכל המכשירים הסלולריים עולה 12.5 שקלים בחודש בלבד, עשרות אחוזים פחות מהמקובל בשוק. עם זאת, שימו לב שנדרשת התחייבות מצדו של הלקוח להצטרף לפוליסה למשך שנתיים. לקוחות שקונים מכשיר ברשת רמי לוי יוכלו להצטרף בעת הרכישה. לקוחות שלא קנו את המכשיר ברשת צריכים להגיע לבדיקת תקינות של המכשיר באחד מסניפי הרשת – ואז יוכלו להצטרף. אצל רמי לוי - במקרה של תקלה הלקוח נדרש להשתתפות של בין 120 שקל ל-150 שקל. במקרה של תקלה שמשביתה את המכשיר יקבל הלקוח מכשיר חלופי מדגם זהה, מחודש, בהשתתפות עצמית של 1,200 -1,000 שקל. תיקוני המכשירים יבוצעו ברשת מעבדות סלדון. החברה הסבירה כי "בחברות הוותיקות אנשים נדרשו לשלם 50 שקל בחודש במשך שנה רק כדי לגלות בסוף שהם מחויבים בהשתתפות עצמית של 500 שקל כדי לתקן את המסך, זה בלתי סביר. חוץ מזה שאי אפשר היה לחשב את הכדאיות של הביטוח כי לכל תקלה היה מחיר שונה והיה גם מספר מוגבל של תיקונים שניתן היה לבצע במסגרת הביטוח. בנינו את התוכנית החדשה על שני עקרונות – מחיר חודשי נמוך וקבוע בלי קשר לסוג המכשיר המבוטח ועלות השתתפות עצמית שמכסה כל תיקון שניתן לבצע". תוכנית הביטוח של רמי לוי אינה מכסה אובדן או גניבה, בניגוד לחלק מההצעות האחרות בשוק. זו של פלאפון לשם השוואה עולה 30-50 שקל בחודש בכפוף לסוג המכשיר והיקף האחריות, והיא כוללת גם אובדן או גניבה. מחירי ההשתתפות העצמית בפלאפון משתנים לאורך התקופה ומתחילים ב-199 שקלים בחודש לשלושת החודשים הראשונים, ולאחר מכן יורדים ל-49 שקלים. ההשתתפות במקרה של נזק בלתי הפיך מתחילה ב-1699 שקלים לחודש בשלושת החודשים הראשונים, ולאחר מכן יורדת ל-699 שקלים.
שתף

אולי יעניין אותך גם...

loader

לוח אירועים

בנקרייט עושה מאמצים לאסוף עבורך מידע מדויק ועדכני כדי לתת בידיך כלי עזר. עם זאת, אין בנקרייט יכולה להיות אחראית לנכונות המידע ולאפשרות השימוש בו. אין לראות באתר זה המלצה על דרך השקעה או פעולה. יש לבדוק את המידע המפורסם לפני כל החלטה.

תנאי שימוש