שתף

כועסים על חברות הפנסיה? אתם לא לבד

כועסים על חברות הפנסיה? אתם לא לבד

15.10.2015

דו"ח חדש של הממונה על הביטוח במשרד האוצר מגלה שורת עובדות מעניינות על החברות שמנהלות את הפנסיה שלכם ויחסן ללקוחות.

 

בואו לגלות מהן יותר תלונות - מספר התלונות שהוגשו לאגף הפיקוח במשרד האוצר בשנת 2014 גדל ב-19.3% בהשוואה ל-2013 (בהשוואה לעלייה של 13.3% בשנה הקודמת) ועמד על 1,747 תלונות לעומת 1,464 ב-2013.

 

מתלוננים בצדק - בתחום הפנסיה נרשמה העלייה החדה ביותר בהיקף התלונות, בעיקר אלו שנמצאו מוצדקות. ב-2013 היו 9 תלונות מוצדקות בלבד, וב-2014 39 תלונות נמצאו כמוצדקות. תלונה מוצדקת היא תלונה בה נדרשת התערבותו של אגף שוק ההון - כאשר בסיום הטיפול חברת הביטוח נדרשת ברוב המקרים לשלם קנס, לתקן את הליקוי ולשנות את החוזה עם המתלונן. בתחום הביטוח 111 תלונות נמצאו מוצדקות לעומת 61 תלונות בשנה המקבילה. בתחום הגמל נרשם היקף התלונות הנמוך ביותר עם 24 תלונות שהוגשו בשנת 2014 – אך עדיין מדובר בעלייה לעומת 15 שהוגשו בשנה המקבילה.

 

יותר עמלות - בשנת 2014 היקף העמלות ששולמו לסוכני הביטוח הסתכם ב- 6.7 מיליארד שקל, עלייה של 4% בהשוואה ל-2013 (ב-2013 נרשמה עלייה של 4.8% בהשוואה ל-2012). העלייה הגדולה נרשמה בעיקר בגזרת עמלות ביטוחי הבריאות שהיקפן עלה ב-15% לרמה של 1.6 מיליארד. סך דמי הביטוח ששולמו ב-2014 בביטוחי בריאות עמד על 8.19 מיליארד שקל, לעומת 7.63 מיליארד שקל ב-2013.

 

עליה באחוזים - היקף העמלות ששולמו לסוכנים כשיעור מהפרמיה עלה גם כן. בביטוח כללי שיעור העמלות מהפרמיה עמד ב-2014 על 16% - עלייה של 2% ביחס ל-2013. מבין החברות בענף - העלייה החדה ביותר נרשמה בחברת הביטוח דקלה – עלייה של 9%, בתחום ביטוחי החיים שיעור העמלות מהפרמיה עמד על 10% ב-2014, עלייה של 2.93% בהשוואה ל-2013. מבין החברות בענף - בחברת הביטוח איילון נרשמה העלייה החדשה ביותר, של 37.15%.

שתף

אולי יעניין אותך גם...

loader

לוח אירועים

בנקרייט עושה מאמצים לאסוף עבורך מידע מדויק ועדכני כדי לתת בידיך כלי עזר. עם זאת, אין בנקרייט יכולה להיות אחראית לנכונות המידע ולאפשרות השימוש בו. אין לראות באתר זה המלצה על דרך השקעה או פעולה. יש לבדוק את המידע המפורסם לפני כל החלטה.

תנאי שימוש