שתף

טסים לחו"ל עם נקודות? בקרוב זה יהיה קשה יותר

בשל הפגיעה ברווחיהן החליטו חברות האשראי לקצץ בהטבות למועדון "הנוסע המתמיד", ולהגביל את האפשרות לצבור נקודות באמצעות תשלומים למוסדות רשמיים

13.07.2013

בחודשים האחרונים סבלו חברות כרטיסי האשראי מירידה ברווחים – בשל החלטת הרגולטור להפחית את העמלה הצולבת.

כתוצאה מההחלטה פתחו החברות בשורת צעדים שנועדו לאושש את המאזנים שלהן.

לצד צעדי התייעלות פנימיים, והעלאת מחירים בסעיפים אחרים, בעיקר בעמלות לעסקים קטנים ובינוניים, החלו בחברות לקצץ בהטבות שהעניקו ללקוחות.

חברות האשראי החליטו באחרונה להגביל משמעותית את האפשרות לצבור נקודות במסגרת מועדון "הנוסע המתמיד", אחת ההטבות הפופולריות ביותר בקרב המשתמשים, באמצעות ביצוע תשלומים למוסדות ממשלתיים ולרשויות המקומיות.

עד עתה, המדיניות בנושא תשלומי הרשויות אפשרה לרבים לצבור נקודות רבות לחברי מועדוני "הנוסע המתמיד" – לצורך רכישת כרטיסי בונוס לטיסה או שדרוג. כעת, האפשרות הזו הוגבלה משמעותית או אף בוטלה.

לאומי קארד וכ.א.ל קיבלו את ההחלטה בנושא זה לפני מספר חודשים ועדכנו בכך את הלקוחות.

חברת ישראכרט עמדה בפרץ תקופה קצרה, אבל בסופו של דבר החליטה ליישר קו עם המתחרות – וביטלה גם היא את ההטבה.

החברה היחידה שעדיין מאפשרת לצבור הטבות בשיטה זו, באופן מלא, ללא כל הגבלות, היא חברת אמריקן אקספרס, השייכת לקבוצת ישראכרט.

המדיניות של ישראכרט וחברת ויזה היא גורפת והן מחריגות המרת נקודות מתשלומים לכל הרשויות המקומיות (ארנונה, מים וכו') ולכל המוסדות ממשלתיים.

לעומת זאת, חברות לאומי קארד ודיינרס מחריגות רק את המוסדות ממשלתיים (מס הכנסה, ביטוח לאומי).

מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על הוא אחד הגדולים בישראל בתחום מועדוני הלקוחות ויש בו כמיליון חברים.

רוב החברים מחזיקים כמובן בכרטיס אשראי ורבים מהם נוהגים לעשות שימוש בצבירת נקודות לצורך קניית כרטיסים ושדרוגים.

ההטבה שבוטלה גרמה לרבים להעביר את הוראות הקבע עבור תשלומים כגון ארנונה, מס הכנסה, ביטוח לאומי, מים ועוד לכרטיס האשראי.

מאחר שמדובר במאות ולעתים אלפי שקלים בחודש (בחברות עסקיות למשל), הן סייעו ללקוחות לצבור כמות נכבדה של נקודות.

בעבור רוב הלקוחות, יכולת הצבירה נפגעה בעקבות המגבלות החדשות על פי ההערכות בשיעור של עשרות אחוזים.

אל על אינה היחידה כמובן שמאפשרת שימוש בהטבות אלו.

לכל אחת מחברות האשראי הסכמים שונים בנושא, שמפרטים אלו הטבות אפשר לקבל ומאלו חברות.

ישראכרט משתפת פעולה עם חברות אל על ובריטיש, לאומי קארד עם חברות התעופה אל על ויונייטד, כ.א.ל עם אל על ולופטהנזה ואמריקן אקספרס עם חברות אל על, אייר פרנס ו-KLM.

השינוי עליו החליטו בחברות האשראי עשוי להסב פגיעה לא קלה לחברות, בעיקר לאל אל, שכן רבים עשויים לבחור לטוס בחברות אחרות ללא ההטבה. השינוי יפגע גם במחזיקי כרטיסי אשראי ייעודיים למועדוני תעופה: כרטיס "miles and more" של כ.א.ל ולופטהנזה וכרטיס "High Miles" של דיינרס, המעניק יחס המרה מועדף לאל על.

ייתכן שהכרטיסים הללו אף יבוטלו בעתיד, או לחילופין, כדי לשמר את היתרון שלהם, שהשינוי לא יחול עליהם (לכרטיסים הללו יש עלות של 13 שקלים בחודש).

החברות הסבירו כי לאור שחיקת העמלה הצולבת, אותה הן משלמות אחת לשנייה תוך הזכות לסלוק אחת את השנייה, אין להן ברירה אלא לפגוע בהטבות בלקוחות.

ישראכרט הצהירה בכתבה בנושא ב"גלובס" כי "במקביל לסגירת תכנית הכוכבים ובמסגרת תכנית המסלולים, ישראכרט פתחה לפני כשנתיים את מסלול ההטבות בחברות התעופה, שבו ניתן לצבור זכויות להמרה לנקודות של אל על או בריטיש על-פי המחזור שמבצע הלקוח בכרטיס. במסגרת התוכנית החדשה לשנת 2013, עדכנו את הענפים הרלוונטיים לצבירת הזכויות".

לאומי קארד מסרה בתגובה לכתבה בנושא כי  "החברה מבצעת מפעם לפעם התאמות בתמחור השירותים שהיא מציעה, ובכל מקרה מקפידה להישאר תחרותית ואטרקטיבית ללקוח".

תגובת כ.א.ל: "החל מה-10.6.13 עסקות שיבוצעו בכרטיסי ויזה או מסטרקארד לרשויות ציבוריות, לא יקנו נקודות במועדון הנוסע המתמיד של אל על, בדומה לנהוג בשוק עם זאת, הנהלת דיינרס תאפשר צבירת נקודות גם בתשלומים לעיריות ותאגידי מים, חברת חשמל, ורשויות ממשלתיות נוספות".

שתף

אולי יעניין אותך גם...

loader

בנקרייט עושה מאמצים לאסוף עבורך מידע מדויק ועדכני כדי לתת בידיך כלי עזר. עם זאת, אין בנקרייט יכולה להיות אחראית לנכונות המידע ולאפשרות השימוש בו. אין לראות באתר זה המלצה על דרך השקעה או פעולה. יש לבדוק את המידע המפורסם לפני כל החלטה.

תנאי שימוש