שתף

המחצית הראשונה של שנת 2014: מכירות שיא בענף הרכב

בששת החודשים הראשונים של השנה נמכרו 135 אלף מכוניות. יונדאי ממשיכה להוביל, אבל טויוטה מצמצת פערים

06.08.2014

שוק הרכב הישראלי שבר שיאים במחצית השנה הראשונה. 

על פי נתונים חדשים שפורסמו באחרונה, 135 אלף מכוניות חדשות נמכרו בששת החודשים הראשונים של שנת 2014, שיא של כל הזמנים. 

מדובר בעליה מרשימה לעומת התקופה המקבילה בשנת 2013, של כ-4,000 מכוניות חדשות בכל חודש בממוצע. ומה רוכשים? הציבור הישראלי קונה יותר ג`יפונים, יותר מכוניות קטנות ומתמקד בלהיטים. עלות הרכישות מוערכת בכ-14 מיליארד שקלים.

מספר סיבות הובילו לנתונים:

שערי מטבעות נוחים, מבצעי מכירות רבים לארגונים, מבצעי "יד ראשונה אפס קילומטר" מחברות הליסינג, ותכניות תשלומים ומימון נוחות במיוחד.

על פי ההערכות בענף הרכב, המגמה תתמתן במחצית השנייה – דבר שכבר מתרחש בשל מבצע "צוק איתן".

המבצע גרם לירידה בעיקר באזורי הדרום. את הפגיעה העיקרית בענף הרכב מרגישים בחברות ההשכרה, שמדווחות על ירידה של כשליש בהזמנות, בשל הירידה במספר התיירים שמגיעים . גם מכירות הרכב המשומש שנעשות בעיקר במגרשים פתוחים פחתו בזמן המבצע. מכירות הרכבים החדשים נפגעו בינתיים בצורה מתונה, בעיקר ביישובים אשדוד, אשקלון ובאר שבע.

טבלת המכירות

יונדאי הקוריאנית ממשיכה להוביל את טבלת המכירות בישראל, והיא מכרה 18 אלף מכוניות חדשות בתקופה זו. עם זאת, היא לא מספקת צמיחה והמספר הזה דומה לזה של ששת החודשים הראשונים בשנה שעברה.

טויוטה מצמצת פערים ומכרה 15 אלף מכוניות חדשות, כ-6,000 יותר מאשר בשנה שעברה. הסיבה העיקרית להצלחה היא "הקורולה החדשה", רכב משפחתי בעל ממדים מגודלים שמציע יחס אטרקטיבי בין מפרט למחיר, שמירת ערך סולידית ומיוצר בטורקיה, מה שמאפשר הזרמת מכוניות לשוק המקומי בהתאם לביקוש, באופן שוטף ומהיר יחסית.

הזינוק של קיאה שבמקום השלישי מרשים אפילו עוד יותר, היא מכרה 14 אלף מכוניות חדשות, 40% יותר מאשר השנה שעברה. גם מאזדה מספקת נתוני צמיחה מרשימים ומתאוששת אחרי שנה חלשה. היא צמחה ב-50% לעומת השנה שעברה ומדורגת רביעית במכירות עם מעט יותר מ-10,000. חמישית סקודה שמכרה כ-7,500 מכוניות, שישית סוזוקי עם מספר דומה וזינוק של 50% לעומת השנה שעברה.

את השיפור המשמעותי ביותר רשמה מיצובישי, השביעית בטבלה, שמכרה 7,000 מכוניות חדשות לעומת כ-2,500 בלבד בשנה שעברה. הסיבה: הצלחה מפתיעה מאוד של משפחת הדגמים הקטנים החדשה של החברה - "ספייס סטאר" וגרסת הסדאן שלה "אטראז`" - שמכרה יחדיו יותר מ-4,200 יחידות. כ-3,500 יחידות של החברה יסופקו לצה"ל במחצית השנייה של 2014 במסגרת מכרז ליסינג בו זכתה, כך שהמותג צפוי לסיים את השנה עם נתון מכירות יוצא דופן למכונית קטנה, תוצרת תאילנד, שכמעט אינה משווקת באירופה.

גם שברולט שצמודה אליה זינקה ומכרה 7,000 מכוניות לעומת 3,000 בשנה שעברה. מי שנחלשה השנה היא פורד, שמכרה כ-6,000 מכוניות בלבד, לעומת 8,000. ניסן רשמה ירידה קלה יותר, מ-6,300 ל-5,600.

בין מותגי היוקרה

אאודי ממשיכה להוביל – והיא מכרה 1,800 מכוניות במחצית הראשונה של השנה. מרצדס שמרה על כוחה גם היא עם מכירות של כ-1,200 מכוניות. שלישית מדורגת BMW, עם נתונים דומים לאלה של השנה שעברה, כ-1,000 מכוניות. לקסוס שמדורגת רביעית, מצמקת פערים מהמובילות ומכרה 625 מכוניות, כמעט פי שתיים לעומת המכירות שלה בשנה שעברה. גם וולוו וג`יפ רשמו עליות בקרב מכוניות היוקרה ומכרו 544, ו-332 מכוניות בתקופה המדוברת.

שתף

אולי יעניין אותך גם...

loader

לוח אירועים

בנקרייט עושה מאמצים לאסוף עבורך מידע מדויק ועדכני כדי לתת בידיך כלי עזר. עם זאת, אין בנקרייט יכולה להיות אחראית לנכונות המידע ולאפשרות השימוש בו. אין לראות באתר זה המלצה על דרך השקעה או פעולה. יש לבדוק את המידע המפורסם לפני כל החלטה.

תנאי שימוש