שתף

המדריך לרכישת רכב מחברת ליסינג

ניתן לומר כי חברות הליסינג השונות השתלטו על שוק המכוניות המשומשות. כ- 70% מסך כל עסקאות הרכב החדש נערכו בשנים האחרונות על ידי חברות ליסינג. נוסף לתחום הרכבים המשומשים, חברות הליסינג מבצעות מכירות תפעוליות ומימוניות של רכבים מיד ראשונה

מעבר לשירותי הליסינג המוצעים לפרטיים ולגופים, חלק לא מבוטל מהרווח השנתי של חברות הליסינג נובע ממכירת רכב יד ראשונה מליסינג באמצעות מתן פתרונות מימון שונים. רווח זה נובע בעיקרו ממחיר הרכישה הנמוך של רכבי היד הראשונה היישר מהיבואנים, וזאת הודות להסכמי הרכישה שנחתמים עימם.

ליסינג – מידע כללי

חברות הליסינג רוכשות את הרכבים שלהן היישר מיבואניות הרכב במחירי סיטונאות בגין רכישות קבוצתיות.

ברוב המקרים, חברות הליסינג רוכשות את הדגמים הפשוטים יותר, בעלי רמות הבטיחות והגימור הפשוטות יותר מטעמי חיסכון בהוצאות הרכישה.

את מקורות ההכנסה של חברות הליסינג ניתן לחלק לשלוש: 1. מימון רכישת רכבים (ליסינג מימוני), 2. שירותי רכב תפעוליים (ליסינג תפעולי) ו-3. רווח ממכירת הרכבים.

הרווח של חברות הליסינג מאפשרויות המימון שהן מציעות ללקוחותיהן מתבסס על הריביות הגבוהות שהן גובות, בהשוואה לריביות הנהוגות בחברות המימון השונות, בחברות האשראי ובבנקים. רמת גימור ובטיחות כשרוכשים רכב יד ראשונה מליסינג, כדאי לבחון את רמת הבטיחות המוצעת של הרכב.

חברות ליסינג רבות בוחרות את הרכבים הבטיחותיים פחות מטעמי חיסכון.

כשמדובר ברכב שאמור לשרת משפחה עם ילדים, אין מקום לקחת סיכונים, וכדאי לבדוק את רמת הבטיחות המוצעת של הרכב.

אותה החלטת החיסכון של חברות הליסינג חלה גם על רמת הגימור של הרכב.

בעת רכישת רכב מחברת ליסינג ניתן לדרוש תוספות ושיפורים לרכב, בגין רמת הגימור הממוצעת הנמוכה של הרכבים המוצעים למכירה.

חלקים וחלפים

ניתן להיתקל במקרים רבים בהם חברות הליסינג השונות מחליפות את חלקי המכונאות השונים של הרכב בחלפים זולים יותר לאחר הרכישה מהיבואן או בעת ההזמנה.

החלטה זו נובעת מהרצון לחסוך בעלויות התפעול.

בעת רכישת רכב מחברות הליסינג כדאי לדרוש הוכחות מקוריות של החלקים השונים ברכב, ולעגן את ההוכחות הללו במסמכים המתאימים.

היסטוריה של בעלים

כשמדובר ברכישה של רכב משומש מחברת ליסינג, המצב עלול להיות בעייתי. המחיר הנמוך יחסית של המכוניות המשומשות נובע לרוב ממצב הרכבים שעברו ברוב המקרים תיקונים ותאונות (בעל הרכב יחסית אדיש למצב האוטו), ולעתים ממספר נהגים רב על אותו רכב.

אף על פי שחברות הליסינג לא יזדרזו יותר מדי פרטים הקשורים לנושא, בעת רכישת הרכב מומלץ ביותר לבקש פירוט של היסטורית הבעלות על הרכב, וכמו כן, פירוט של היסטוריית התאונות והתיקונים של הרכב.

רכב שעבר מספר רב של תאונות ותיקונים, או שעבר מספר רב של ידיים כנראה יגיע באיכות נמוכה.

קילומטראז'

רכבי יד שנייה מליסינג נמכרים בדרך כלל לאחר כמות נכבדת של קילומטרים שעבר הרכב.

עובדה ידועה היא שרמת הבלאי של הרכב תלויה בקשר ישיר במרחק אותו הוא עבר.

הקילומטראז' של הרכב, המעיד בעקיפין על רמת בלאי גורם להפחתה ממחיר המחירון של הרכב, בהתייחס לחריגות מהנורמות הקבועות. ל

רוב המחירונים הנהוגים במשק יש יחסי קביעה להורדת המחיר של הרכב בהתאם לקילומטראז' שהוא עבר.

יש לשים לב טוב טוב שלא בוצעו שינויים בקילומטראז' טרם המכירה.

רכבים שמד המהירות שלהם מקולקל במעמד המכירה מעידים בדרך כלל על דיווח כוזב של הקילומטרים שעבר הרכב.

תנאי מימון וחכירה חברות הליסינג השונות צוברות רווחים נאים בזכות החשיבה לטווח ארוך שהן מיישמות.

רוב האותיות הקטנות המופיעות בהסכמים השונים של חברות הליסינג מתייחסות לסוף תקופת הרכישה, מה שמקשה על הרוכש לזהות את הבעיות הפוטנציאליות בעסקה.

1. ראשית, כדאי לחשב את הסכום הסופי לתשלום בסוף תקופת המימון. סכום חודשי שנראה אטרקטיבי לכאורה, עלול להתגלות כסכום מנופח.

2. בנוסף, כדאי לבדוק את תנאי החכירה, ואפשרויות השדרוג של הרכב הנרכש.

תנאי אחריות רוב חברות הליסינג מציעות ללקוחותיהן אחריות של שנה על הרכב הנרכש.

כדאי לבדוק בתנאי האחריות את תחומי הכיסוי של האחריות הניתנת על ידי חברת הליסינג, ולוודא כי אכן החברה מכסה מקרים של חלקים לא מתפקדים, ולא כתוצאה מבלאי.

מצב מערכות הבטיחות

כדאי לבדוק את תקינות מערכת ה-ABS, את כריות האוויר, ואת חגורות הבטיחות.

במכוניות שמותקנת בהם מערכת אלקטרונית לבחינה וייצוב של הרכב, כדאי לבדוק את המערכת הנ"ל אך ורק במכונים מורשים.

שתף

אולי יעניין אותך גם...

loader

לוח אירועים

בנקרייט עושה מאמצים לאסוף עבורך מידע מדויק ועדכני כדי לתת בידיך כלי עזר. עם זאת, אין בנקרייט יכולה להיות אחראית לנכונות המידע ולאפשרות השימוש בו. אין לראות באתר זה המלצה על דרך השקעה או פעולה. יש לבדוק את המידע המפורסם לפני כל החלטה.

תנאי שימוש