שתף

האפליקציות והשירותים הטכנולוגיים החדשים בשוק - הפועלים ולאומי בקרב טכנולוגי

16.06.2012
שני הבנקים הגדולים במדינה לא מפסיקים להשיק אפליקציות חדשות לשירותי הבנקאות שלהם – בניסיון להציע ללקוחות את חוויית השימוש הטובה ביותר, בכל זמן, מכל מקום העולם הדיגיטלי עובר בשנים האחרונות מהפיכה של ממש – כאשר המחשב הביתי הולך ומאבד מחשיבותו לטובת שלל מכשירי קצה: סלולרים, טאבלטים ועוד. הבנקים הגדולים פועלים בזירה החדשה כבר זמן מה – ובחודשים האחרונים הם השיקו שורת כלים חדשים שנועדו לתת למשתמשים אפשרויות נוחות יותר. מחקרים שנערכו בעולם מלמדים כי השימוש באפליקציות בנקאיות ייעודיות פופולרי מאוד, בעיקר בקרב גילאי 20-40. הלקוחות שעושים שימוש באפליקציות נוטים לבצע יותר פעולות ולהיות מודעים יותר למצבם הפיננסי. בנוסף – האפליקציות חוסכות ללקוחות ביקורים בסניפים ושיחות טלפון – ומורידות עומס מעובדי הבנק. השימוש באפליקציות גדל כל העת – ככל שמכשירי הסלולר והטאבלטים משתפרים והופכים נפוצים יותר ויותר. שני הבנקים לא מסתפקים כמובן בשירותים החדשים – ומשקיעים כסף רב גם בפרסום שלהם – וכך יכולנו להיחשף באחרונה לקמפיינים מושקעים של שני הבנקים, שמציגים את האפליקציות החדשות ואת היכולות שלהן – בניסיון לתפוס עמדת מובילות תדמיתית בזירה הטכנולוגית. תצורה חדשנית בנק לאומי השיק לאחר כמה חודשי פיילוט אפליקציית אייפד חדשה ומושקעת. האפליקציה מאפשרת ללקוחות קבלת מידע וביצוע פעולות באופן ידידותי ופשוט, בתצורה חדשנית של יומן, הדומה לאאוטלוק של מיקרוסופט. באמצעות האפליקציה יכולים המשתמשים לבצע פעולות רבות ובין השאר לבדוק את היתרה, לצפות בהודעות הבנק על מצב החשבון, לבצע פעולות בני"ע, לאתר פעולות שבוצעו בעבר בחשבון ולהעביר כספים מחשבון לחשבון. האפליקציה הושקה בתזמון מדויק – במקביל להשקתו של הדגם החדש: האייפד השלישי במספר, שלו מסך איכותי במיוחד – ומעבד חזק. האפליקציה הותאמה ליכולות הייחודיות של האייפד והתבססה על אפליקציות הסלולר שפיתחו בבנק למכשירי האייפון והאנדרואיד (שחודשה לאחרונה בעיצוב חדש). נתוני הבנק מלמדים שבשנתיים האחרונות חל גידול של אלפי אחוזים בשימוש שמבצעים הלקוחות באפליקציות השונות. מדי חודש מבצעים לקוחות בנק לאומי כשתי מיליון שאילתות לקבלת מידע. השאילתה הנפוצה ביותר היא תנועות לפי תאריכים. הפעולה הנפוצה ביותר היא העברה בין חשבונות. פעולות נפוצות אחרות הן: הפקדה לפקדונות, לקיחת הלוואות והזמנת פנקסי שיקים. לצד האפליקציות השיקו בלאומי גם שירות חדש: ניהול תקציב אישי – שזמין כרגע באתר האינטרנט ובאפליקציית האייפון. השירות מאפשר לכל לקוח לנתח את ההוצאות שלו ולעקוב אחריהן. בנק הפועלים אגב מפעיל שירות דומה זה זמן מה. עיצוב פייסבוקי גם בבנק הפועלים לא נחים על השמרים – והשיקו באחרונה אפליקציית "פועלים HD" לאייפד – שכוללת שלל פיצ`רים כגון צפייה בצילומי שיקים בדפדפת, העברת כספים, פעולות בפיקדונות, בקשת אשראי ברגע, תשלום חשבונות ועוד. ברוח הפייסבוק - הפעולות בחשבון מוצגות כרצף אירועים דינמי שמתעדכן באופן שוטף. לדוגמא: לקוח ששילם במסעדה יראה למחרת את הפעולה תחת הקטגוריה "מה חדש" ולא יצטרך לחכות לפירוט החיוב החודשי. בנוסף, כל פעולה בחשבון מתויגת בתגית – כדי שניתן יהיה לעקוב אחריהן בקלות – וכך בלחיצה על שם העסק יוצגו כל הרכישות שבוצעו בו. בלחיצה על תגית הקטגוריה (הלבשה והנעלה, פנאי, תקשורת וכו`) יוצג גרף ובו סיכום ההוצאות בקטגוריה בחודשים האחרונים. בנק הפועלים מציע גם אפליקציה לעסקים שמאפשרת לצפות במידע מהחשבון העסקי ולאשר עסקאות שממתינות לחתימה, צפייה בסטטוס עסקאות, ריכוז יתרות עו"ש ומט"ח בכלל חשבונות הלקוח, צפייה בצילומי שיקים שהופקדו או נפרעו, מידע על חיובים בכרטיסי אשראי, מידע על תיק ההשקעות ועוד. לבנק הפועלים עוד שורת אפליקציות אייפד וכמובן סלולר (אייפון ואנדרואיד): אפליקציית "הארנק הסלולרי" שנועדה להעניק למכשירים הניידים את היכולת לשמש כאמצעי תשלום, למשוך מזומן מבנקט ללא שימוש בכרטיס אשראי ולהעביר כספים בין חשבונות. האפליקציה "מסחר בשוק ההון" מאפשרת ללקוחות בנק הפועלים לבצע פעולות רכישה ומכירה ישירות מן האפליקציה - וכן לקבל מידע מעודכן מהבורסה ומשוק ההון. לצד הבנקים הגדולים גם בנקים אחרים כמו מזרחי, דיסקונט, הבינלאומי ועוד מציעים ללקוחות אפליקציות מותאמות לאנדרואיד ולאייפון – ובהן מבחר כלים ושירותים שזמינים מכל מקום, בכל שעה.
שתף

אולי יעניין אותך גם...

loader

לוח אירועים

בנקרייט עושה מאמצים לאסוף עבורך מידע מדויק ועדכני כדי לתת בידיך כלי עזר. עם זאת, אין בנקרייט יכולה להיות אחראית לנכונות המידע ולאפשרות השימוש בו. אין לראות באתר זה המלצה על דרך השקעה או פעולה. יש לבדוק את המידע המפורסם לפני כל החלטה.

תנאי שימוש