שתף

ביטוח מכשירי חשמל - המדריך

06.10.2013
נמאס לכם לשלם על תיקונים של מכשירי חשמל? אתם יכולים לבטח אותם אצל היבואן או בחברת ביטוח. אחת ההוצאות הקבועות בתחזוקת משק הבית, שרבים שוכחים לצרף לתחזית תזרים המזומנים שלהם, היא עלות תחזוקת מכשירי החשמל בבית. כולנו רוצים להאמין שהמקרר, המזגן, התנור והמדיח יעבדו ללא תקלות – אבל הימים שבהם מוצרים פעלו ללא כל תקלה עשרות שנים כבר חלפו מזמן. אז מה עושים? אפשרות אחת, היא לסמוך על המזל – לקוות שהמכשירים לא יסבלו מתקלות, ולספוג את הנזק הכלכלי כאשר זה קורה. אפשרות שניה היא לרכוש שירותי אחריות ותמורת סכום קטן לצמצם את אפשרות הנזק העתידי (כמובן – בתום תקופת האחריות שמקבלים בעת רכישת המכשיר החדש). אז איך מחליטים? ראשית – ההחלטה תלויה כמובן במכשיר הספציפי ובעלות שלו. למכשיר כמו מחשב ביתי למשל, שהעלות שלו נמוכה מאוד ובכל מקרה מקובל לשדרג אותו כל כמה שנים, אין בדרך כלל סיבה לרכוש ביטוח. במקרה של מכונת כביסה איכותית לעומת זאת, או לדוגמה מזגן גדול שאמור לשרת אותנו שנים רבות – ושעלותו יכולה להגיע לאלפי שקלים רבים – שווה בהחלט לשקול את הנושא. ביטוח למכשירי חשמל אפשר לרכוש כבר במעמד הרכישה, כהרחבה לאחריות הרגילה, או בתום מועד פקיעת האחריות – מהמשווק או מהיבואן. כמו כן ניתן לפנות ישירות לחברה שמספקת שירותי תיקונים. אפשרות אחרת היא לצרף את מכשירי החשמל לפוליסה קיימת, לביטוח תכולת הבית, עם חברת הביטוח מאפשרת זאת, או לבצע רכישת פוליסה ייעודית לנושא זה. לפני הבחירה, מומלץ להשוות בין כמה אפשרויות, ולבדוק את ההבדלים בעלויות, בכיסוי ובהשתתפות העצמית. חשוב מאוד לזכור לבדוק אם יש תיקונים או חלפים שמוחרגים מהפוליסה. ברשימת ההחרגות שימו לב במיוחד אם יש הגבלה על חלקים מסויימים ועל גיל, כלומר אם הכיסוי נפסק כאשר המכשיר מגיע לגיל מסויים. לצרף לפוליסה? לביטוח בפוליסה יש יתרון בסעיף הנוחות – והוא מאפשר לכסות מספר רב של מכשירים ביחד. בביטוחים אלה יש בדרך כלל תשלום שנתי של כמה מאות שקלים לכלל המכשירים ועלות נוספת לכל קריאה לבדיקה או תיקון. את הביטוח ניתן לעשות רק בעת רכישתו או חידושו של ביטוח הדירה, כך שכדאי לבדוק מראש בעת רכישת מכשיר יקר – מהו מועד החידוש הקרוב. יתרון נוסף ברכישת פוליסה כזו, יכול לצוץ בעת מחלוקת עם החברה. אם רכשתם דרך סוכן, הוא יוכל לסייע לכם. גם אם לא, כאשר יש בינכם לבין המבטח קשר מקיף יותר, סביר להניח שיהיה לו קל יותר להתפשר, כדי לא לאבד אתכם כלקוחות. ברכישת ביטוח מייבואן או מיצרן לעומת זאת – הכיסוי הוא למכשיר עצמו, והעלות היא כמה מאות שקלים לשנה לכל מכשיר. אם מבטחים יותר ממכשיר אחד מאותו ייבואן אפשר כמובן לקבל הנחות. עם זאת, במקרה של ביטוח מסוג זה, אין השתתפות עצמית בתיקונים המכוסים בפוליסה. הצעה לביטוח דרך הייבואן/משווק נשלחת ע"פ רוב אל הקונה בדואר, לקראת תום האחריות. בתום תקופה מסוימת יש בד"כ עלות לחידוש כיוון שהחברה תשלח טכנאי לבדיקת תקינות המכשיר לפני שתסכים לבטחו. רוב הביטוחים הם לתקופה של שנה אחת, אך לעתים אתם עשויים לקבל הצעה להנחה על הסכם ארוך יותר. במקרה כזה חשוב לבדוק אם יש קנסות יציאה/דמי ביטול והחרגות אחרות. בכל מקרה, בקשו מהחברות לשלוח אליכם תנאי הפוליסה בכתב, לפני התשלום, כדי שתוכלו לקרוא את האותיות הקטנות ולבצע השוואה מסודרת בין ההצעות השונות. חשוב לבדוק: שימו לב מהי תקופת האחריות שאתם מקבלים בהסכם על התיקון עצמו. בדרך כלל האחריות על תיקון מסוים היא כחצי שנה. בדקו תוך כמה זמן מתחייבת החברה לשלוח טכנאי במקרים דחופים, ובקריאות רגילות. שימו לב שתנאי ההגעה יהיו רשומים בימים ולא בשעות – שמתייחסות בדרך כלל לשעות עבודה בלבד ולא למספר השעות ביום. בדקו אם החברה מתחייבת, במידת האפשר כמובן, לבצע את התיקון בבית הלקוח. במקרה והדבר אינו אפשרי, בדקו אם יש עלויות להובלה. בדקו אם החברה נותנת תמיכה טלפונית, מה שיכול לחסוך במקרים רבים לא מעט זמן.
שתף

אולי יעניין אותך גם...

loader

לוח אירועים

בנקרייט עושה מאמצים לאסוף עבורך מידע מדויק ועדכני כדי לתת בידיך כלי עזר. עם זאת, אין בנקרייט יכולה להיות אחראית לנכונות המידע ולאפשרות השימוש בו. אין לראות באתר זה המלצה על דרך השקעה או פעולה. יש לבדוק את המידע המפורסם לפני כל החלטה.

תנאי שימוש