שתף

איך הרוויחו חברות כרטיסי האשראי מיליונים על חשבון הלקוחות

תוכניות ההטבות הישנות של חברות האשראי הסתיימו סופית – ובידי החברות נותרו נקודות וכוכבים בשווי עצום

08.03.2013

את שנת 2012 סיימו חברות האשראי עם רווח מצטבר של כ-650 מיליון שקל.\\

אחרי שהמתחרות שלה סיימו את תוכנית ההטבות שלהן שהתבססה על נקודות וכוכבים, גם זו של חברת לאומי קארד הגיעה לקיצה באחרונה. 

סגירת התוכנית של החברה, כמו גם של מתחרותיה, לוותה אמנם במעבר לתוכניות חלופיות – שאמורות להיות נוחות יותר לשימוש, אבל היא לוותה גם באבדן משמעותי של הטבות שנצברו ולא הועברו הלאה.

את ההחלטה על ביטול שיטת הנקודות והכוכבים קיבלו בחברות האשראי לאחר שהבינו כי המודל אינו אפקטיבי. כ

די לקבל נקודה אחת בישראכרט לדוגמה, ששוויה כ-8 אגורות, נדרש הלקוח להוציא 250 שקל. לאחר מכן הלקוח היה צריך לעקוב אחר ההטבות ולבחור מתוכן, דבר שהביא לכך שרבים פשוט לא השקיעו את הזמן הדרוש לבחירה. סיבה נוספת לאי מימוש הזכויות היא הצורך בכמות מינימלית גדולה למדי כדי לקבל הטבות משתלמות. אלפי לקוחות מחזיקים כל אחד בכמות קטנה של נקודות, שהן הם אינם יכולים לממש. חברות האשראי לא בנו מודל כלשהו שייאפשר ללקוחות אלו לקבל את שווי ההטבה – וכך הוא נשאר בידיהן.

התוצאה: מאגר עצום של הטבות שלא מומש מעולם, אך מן הסתם חושב בידי חברות האשראי בעלות השירותים שלהן.

אי המימוש הותיר בידיהן רווח נאה מאוד.

הנתונים הללו גלויים לציבור, משום שמדובר בחברות ציבוריות שחייבות להתייחס לסוגיות כגון אלו בדו"חות שלהן לבורסה.

מהדו"חות עולה כי שווי הנקודות/כוכבים שנשארו בידי הציבור מהתוכניות הקודמות מוערך בסכום עתק של עשרות מיליוני שקלים.

מימוש הזכויות שנצברו בתוכנית ההטבות של ישראכרט הסתיים בחודש יוני האחרון – זאת לאחר שהחברה נכנעה ללחץ ציבורי, והאריכה את מועד הסיום המתוכנן בחצי שנה, מהמועד המקורי שתוכנן לסוף 2011.

יחד עם  זאת, גם לאחר ההארכה נשארו קרוב ל-800 מיליון כוכבים שלא מומשו על ידי בעלי ההטבות בידי החברה.

השווי הכספי שלהם מוערך בסכום עתק של 74 מיליון שקלים, שנשאר אצל החברה.

בחברת לאומי קארד נצברו על פי הנתונים נקודות בשווי של כ-40 מיליון שקלים שלא נוצלו. בחברת כרטיסי האשראי כאל ביטלו את שיטת הנקודות כבר לפני כחמש שנים וגם בה נצברו נקודות בשווי של סביב 40 מיליון שקל. עם זאת, בכ.א.ל לא ביטלו את האפשרות להשתמש בנקודות. הציבור כנראה, כבר לא ממש מודע לכך.

אז מה אפשר לעשות?

אם אתם לקוחות של חברת כ.א.ל, עקבו אחר הפרסומים באתר שלה או צרו קשר עם שירות הלקוחות ובדקו כיצד ניתן לממש הטבות שנצברו.

לקוחות שאר החברות יכולים רק לקוות שהרגולטורים יתערבו בנושא.

מן הנתונים השנתיים של חברות האשראי עולה שהן בהחלט היו יכולות להרשות לעצמן להחזיר ללקוחות את ההטבות שהרוויחו.

שנת 2012 לא הייתה פשוטה לחברות שנאלצו להתמודד עם שלל תקנות רגולציה, אבל בשורה התחתונה הן רשמו ברובן רווחים נאים מאוד.

הרווחים המצטברים של החברות עמדו ב-2012 על 650 מיליון שקל, עלייה של כ-2% לעומת 2011. ישראכרט, של בנק הפועלים, הרוויחה 277 מיליון שקל, גידול של 20% לעומת שנת 2011.

לאומי קארד של בנק לאומי רשמה עלייה מתונה ברווח, של 1.7%, ל-180 מיליון שקל.

כ.א.ל, שבשליטת בנק דיסקונט, היא החברה היחידה שבה נרשמה השנה ירידה ברווח ורווחי החברה נשחקו ב-2012 ב-8.7%.

הטבות לעסקים ועוד חידוש בתחום

כ.א.ל השיקה באחרונה מועדון לקוחות לבתי העסק המשתמשים בשירותיה.

החברה, שסיימה כאמור שנה קשה במיוחד שואפת להגדיל משמעותית את נתח השוק שלה בעקבות פתיחת שוק הסליקה לתחרות, ולשמר את הלקוחות הקיימים תוך הגדלת ההכנסות מהם.

המועדון שכ.א.ל השיקה כולל תוכנית הטבות מיועד לבתי עסק קטנים ובינוניים עם מחזור סליקה חודשי שבין 100 אלף שקל ל-1.5 מיליון שקל.

בתי העסק יצברו סוג של נקודות שייקראו cal קלים, אותם יוכלו להמיר להטבות. בין ההטבות: הקמת אתר אינטרנט ודף פייסבוק לבית העסק, עיצוב והפקת חומרים שיווקיים ופרסום במקומונים.

שתף

אולי יעניין אותך גם...

loader

לוח אירועים

בנקרייט עושה מאמצים לאסוף עבורך מידע מדויק ועדכני כדי לתת בידיך כלי עזר. עם זאת, אין בנקרייט יכולה להיות אחראית לנכונות המידע ולאפשרות השימוש בו. אין לראות באתר זה המלצה על דרך השקעה או פעולה. יש לבדוק את המידע המפורסם לפני כל החלטה.

תנאי שימוש