שתף

איזו חברת ביטוח נותנת את השירות הטוב ביותר

איזו חברת ביטוח נותנת את השירות הטוב ביותר

10.08.2014

מתלבטים באיזו חברה לעשות את הביטוח הבא שלכם? בואו לגלות נתונים חדשים על איכות השירות שלהן ועל התלונות של הלקוחות

 

אחד הפרמטרים החשובים ביותר בבחירה של חברת ביטוח הוא איכות השירות שאלו מעניקות ללקוחות. אחרי הכל, הדבר החשוב ביותר בעבור הלקוח הוא קבלת טיפול איכותי ומסור בזמן שהוא זקוק לו יותר מכל, כאשר הוא מגיש תביעה.

 

כיצד ניתן לדעת מהי איכות השירות שמספקות החברות השונות? עד עתה היה צורך להסתמך על חוות דעת של חברים, מכרים וניסיון אישי. אבל, באחרונה, פורסם לראשונה מאגר נתונים רשמי של משרד האוצר שמאפשר לבצע השוואה מדויקת יותר. על פי המאגר בשנת 2013 הוגשו 650 אלף תביעות ביטוח בתחומי הרכב, הדירה והבריאות.

המדדים של האוצר מדרגים את החברות בהתאם למספר פרמטרים, כאשר מספר התביעות המאושרות ומהירות הטיפול הם הפרמטרים העיקריים. באופן כללי מדגישים באוצר, כי תחומי הבריאות ובעיקר הסיעוד הם הבעייתיים ביותר מבחינת טיפול החברות – ודורשים שיפור משמעותי.

 

בביטוח רכב חובה - חברת AIG זכתה לציונים הגבוהים ביותר בממוצע בדירוג עם 84 נקודות. הכשרה וכלל קרובות אליה עם 83 ו-82. אחרונה מגדל עם ציון 60. בביטוח רכב מקיף שלמה ראשונה עם 87 נקודות ואחריה AIG עם 86. ביטוח חקלאי ושירביט אחרונות עם 62 נקודות.

 

בביטוח הדירות AIG מובילה עם ציון ממוצע של 86, זהה לזה של שומרה. בתחתית נמצאת שירביט עם 68 נקודות ומנורה עם 62. גם בביטוח נסיעות לחו"ל AIG ראשונה עם 87 נקודות ומנורה אחרונה עם 68 נקודות.

 

בביטוח הוצאות הרפואיות על ניתוחים, השתלות, תרופות ומחלות קשות, מנורה והראל מובילות עם 79 נקודות, ביטוח ישיר אחרונה עם 71 נקודות. בביטוח סיעודי לפוליסות פרטיות, מגדל ראשונה עם 74 נקודות ואחרונה דיקלה עם ציון 31.

בפוליסות הקבוצתיות הפניקס מדורגת ראשונה עם 82 נקודות, דיקלה אחרונה גם פה עם 55 נקודות. בביטוח נזקים רפואיים AIG וביטוח ישיר ראשונות עם 81 נקודות, איילון עם 55 אחרונה וכלל מעט לפניה עם 60 נקודות.

 

בניתוח כללי של המצב עולים מספר נתונים מעניינים: בתחום ביטוח רכב החובה 85% מהתביעות נסגרו בפשרה. בתחום הביטוח הסיעודי הוגשו 2,600 תביעות, רק 62% אושרו, רבות מהן בתום חודשים ארוכים. בביטוח נסיעות לחו"ל הוגשו 48 אלף תביעות, 88% אושרו. בתחום ההשתלות הפרטיות רק 33% מהתביעות אושרו ובתחום התרופות רק 52%.

 

מתלוננים יותר

 

בנוסף, פורסם באחרונה דו"ח התלונות לשנת 2013. בשנה זו הוגשו לפיקוח על הביטוח 8,478 תלונות, עליה של כ-10% בהשוואה ל-2012. מספר התלונות שנמצאו מוצדקות עלה ב–33% לעומת השנה הקודמת ל-1,637.

את כמות התלונות הגדולה ביותר (בהתחשב בגודל החברה) קיבלה שירביט. דקלה מדורגת אחריה, שלישית הפניקס, רביעית כלל וחמישית ביטוח ישיר. הכי מעט תלונות הוגשו על שומרה, ולפניה ביטוח חקלאי, הראל, מגדל והכשרה.

 

במרבית החברות נרשם שיפור בהשוואה לשנה הקודמת, אך בחברות הביטוח כלל AIG ודקלה נרשמה הרעה קלה בנתונים.

 

בתחום ביטוחי החיים בלטו לטובה הראל ומגדל לטובה. בלטו לרעה מנורה והפניקס. בתחום ביטוחי דירה ורכב רכוש (מקיף) בלטו לטובה שומרה מנורה וביטוח חקלאי ובלטו לרעה שירביט, הפניקס וביטוח ישיר. בתחום ביטוחי הבריאות בלטו לטובה AIG וביטוח ישיר ובלטו לרעה דקלה וכלל.

 

במהלך השנה הטיל הפיקוח קנסות של כ-5 מיליון שקל, ובלטה במיוחד לרעה שירביט שספגה קנס בסך כ- 3 מיליון שקל בגין אי קיום הוראות הדין בנושא שמאי רכב.

 

סך דמי הביטוח שנגבו בשנת 2013 בביטוח כללי וביטוחי בריאות (לא כולל ביטוח חיים) הוא 26.7 מיליארד שקל, מתוכם 18.7 מיליארד שקל בביטוח כללי, כ-7 מיליארד שקל ביטוחי בריאות וכמיליארד שקל ביטוח תאונות אישיות. הפרמיה המשולמת בביטוחי בריאות וכללי בישראל (ללא ביטוח חיים) עומדת בממוצע על 745 דולר בשנה לנפש.

 

למידע נוסף: בדיקת פוליסות ביטוח

שתף

אולי יעניין אותך גם...

loader

לוח אירועים

בנקרייט עושה מאמצים לאסוף עבורך מידע מדויק ועדכני כדי לתת בידיך כלי עזר. עם זאת, אין בנקרייט יכולה להיות אחראית לנכונות המידע ולאפשרות השימוש בו. אין לראות באתר זה המלצה על דרך השקעה או פעולה. יש לבדוק את המידע המפורסם לפני כל החלטה.

תנאי שימוש