שתף

אז מה עדיף ליסינג תפעולי, ליסינג מימוני או רכישת רכב עצמאית?

רפורמת המיסוי בליסינג שהחלה בשנת 2010 ממשיכה לצבור תאוצה, ובינואר 2011 מגיעה אל הישורת האחרונה שלה. אם בשנת 2010 נכנסו לרפורמה סעיפי המיסוי הירוק (מכוניות ברמת זיהום גבוהה עולות יותר) והחישוב הליניארי, הרי שמינואר 2011 ידרשו בעלי הליסינג לשלם 2.5% יותר על הרכב הצמוד שלהם - עליה של כמעט חצי אחוז בהשוואה למה ששילמו עד כה

07.02.2011

אם במהלך 2010 נטשו רבים את הליסינג, מתוך חישוב כי הוא אינו כדאי כלכלית, הרי שמינואר 2011 צפויים עוד רבים לוותר על רכב החברה וללמוד להסתדר ללא ליסינג.

דוגמה מספרית בבקשה

אם שוויו של רכב הליסינג שלכם הוא 100,000 ₪, הרי שמחודש ינואר 2011 תשלמו עבור השימוש בו 2,500 ₪ - במקום 2,000 ₪ ששילמתם עד כה.

כלומר: אם המעסיק שלכם לא עומד להציע לכם תוספת לשכר כפיצוי על העלייה בשווי השימוש (ומעטים הם המעסיקים שיעשו כן, אם בכלל), הרי שאת העלייה בשווי השימוש תשלמו מכיסכם.

האם תמשיכו להחזיק בליסינג או שמא תעדיפו למצוא פתרון אחר?

לפניכם כמה מהפתרונות הכדאיים שאספנו עבורכם:

1. רוצים לשלם פחות?

התאימו את דגם הרכב לצרכים שלכם.

העצה הראשונה שנוכל לתת למי שמעוניינים לראות סכום קטן יותר ליד סעיף "שווי רכב" בתלוש המשכורת שלהם, הוא להתאים את דגם הרכב לצרכים, ולבדוק היטב את מפרט הרכב. כך לדוגמא, תוכלו לגלות, כי ישנן מכוניות קטנות יותר בעלות אותו תא מטען או מרווח פנימי כמו הרכב הגדול שאתם מחזיקים כרגע.

מכוניות קטנות אלה (דגמי מאזדה סדאן או יונדאי i25, למשל) משתייכות בדרך כלל לקטגוריות ליסינג נמוכות יותר, כך ששווי השימוש בהן נמוך יותר. בנוסף, בדקו את דגמי המיניוואן העירוניים, המציעים חלופה מצוינת למכוניות המשפחתיות הגדולות (ובעיקר – חכו לדגמים החדשים שעתידים להגיע במהלך 2011, דוגמת קאיה וטויוטה).

2. בדקו גם את האפשרות לעבור לליסינג מימוני.

3. אפשרות אחרת, למי שסבורים כי הליסינג התפעולי יקר מדי עבורם, הוא להחליפו באחת מתוכניות הליסינג המימוני המוצעות על ידי החברות השונות.

עקרונות הליסינג המימוני פשוטים מאוד: בעת רכישת הרכב יש לשלם אחוז מסוים מערכו (הנע בדרך כלל סביב 30,000 ₪), יתרת הסכום מחולקת לתשלומים חודשיים שווים (36 תשלומים בדרך כלל), כשבסוף התקופה יכול הלקוח לבחור, האם לשלם את יתרת הסכום שנותר, ולהעביר את הרכב לבעלותו המלאה, להחזיר את הרכב או להחליפו בתוכנית ליסינג מימוני חדשה. בעת החיפוש אחר ליסינג מימוני חשוב ביותר לערוך סקר שוק בין כל הגורמים בענף.

מי הם גורמים האלה?

חברות הליסינג וחברות האשראי, המציעות תוכניות מימון שונות, ואף חוברות ביניהן לצורך שיתופי פעולה.

אל תהססו לעמוד על המקח, ואל תשכחו לבדוק היטב את תנאי התוכנית על מנת למצוא את זו המיטבית עבורכם.

ומה עם האפשרות לרכוש רכב מיד שנייה?

כן, אין ספק כי רכישת רכב יד שנייה נשמעת אולי פחות אטרקטיבית מנסיעה ברכב ליסינג חדש, אולם מדובר באפשרות מצוינת וחסכונית במיוחד.

עיון קל בלוחות הרכב יד שנייה בעיתונים ובאינטרנט יפתחו בפניכם עולם שלם של מציאות טובות יותר ופחות, שבאמצעות השקעת מעט זמן ומאמץ תוכלו לאתר מתוכן את המכונית החדשה שלכם.

בנוסף, תוכלו לחסוך זמן ולהגיע ישירות אל מגרשי הליסינג, שם מוצעים למכירה כלי רכב שחזרו מתוכנית ליסינג תפעולי, ופשוט מחכים לבעלים החדשים שלהם.

ה"מציאה" הטובה ביותר תהיה מכונית מיצרן מוכר, בת שנתיים או שלוש שנים, כמובן ללא תאונות או נזק.

מכוניות אלה ספגו כבר את ירידת הערך הראשונית, אולם עדיין מצויות בשיאן מבחינה מכנית ולעיתים אף נמצאות עדיין בתוך תקופת האחריות.

עם זאת, יש לזכור כי רכישת רכב מיד שנייה דורשת חושים חדשים ובדיקה מעמיקה כדי שלא "יעבדו" עליכם.

הקפידו לקחת את הרכב למוסך בדיקות מורשה, בדקו את תקפות ונכונות כל המסמכים והרישיונות, והיזהרו במיוחד מסוחרי רכב ממולחים שיעשו הכל על מנת למכור לכם רכבים ש... איך לומר? לא ראויים להימכר, בוודאי שלא לכם.

ואם כבר אתם פונים לחברות הליסינג, אפשרות חדשה ומעניינת עבור מי שנוסעים קילומטרים רבים מדי חודש היא ליסינג למכוניות מיד שנייה, המוצעת במחיר זול במיוחד. המחיר שתשלמו עבור הליסינג במקרה זה יהיה בהתאם לקטגוריה אליה משתייך הרכב, אולם המחיר יכלול גם טיפולים תקופתיים ואחזקת הרכב (בדומה לליסינג תפעולי).

שתף

אולי יעניין אותך גם...

loader

לוח אירועים

בנקרייט עושה מאמצים לאסוף עבורך מידע מדויק ועדכני כדי לתת בידיך כלי עזר. עם זאת, אין בנקרייט יכולה להיות אחראית לנכונות המידע ולאפשרות השימוש בו. אין לראות באתר זה המלצה על דרך השקעה או פעולה. יש לבדוק את המידע המפורסם לפני כל החלטה.

תנאי שימוש